Wil jij je zoekmachine optimalisatie (beter bekend als SEO) liever uitbesteden?

Door je website te optimaliseren middels zorg je ervoor dat je website beter vindbaar is in de zoekmachines zoals google. De website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Op deze manier komt je website hoger in de zoekresultaten wanneer een bepaald zoekwoord ingevoerd wordt in Google.

Dankzij SEO door een online marketing bureau komen er meer bezoekers op je website. Hierbij zorg ik ervoor dat zowel on-page (techniek en content) als off-page (autoriteit) de nodige optimalisaties worden doorgevoerd.

online marketing schagen

Hoe dat er dan uit ziet?

SEO is een continue proces​

De grootste misvatting over SEO is dat het voldoet om zoekmachine eenmalig uit te voeren. De manier waarop zoekmachines websites indexeren en het algoritme waarmee ze de hoogte in de zoekresultaten bepalen, wijzigt continu. Daarnaast zit de concurrentie ook niet altijd stil. Het is daarom belangrijk om dit proces op gang te houden. En ervoor te zorgen dat jouw website op de bovenste plekken in Google blijft staan.

 

Zoekwoorden onderzoek

Om bovenaan te komen in Google, is het belangrijk om uit te zoeken waar de doelgroep precies naar zoekt. Een zoekwoordenanalyse achterhaalt de zoekopdrachten. Met gebruik van de zoekwoordenplanner tool van Google Ads kan eenvoudig het zoekvolume op een ingevulde term bekeken worden. Ook de tools van Ubersuggest, Moz en screaming frog geven hierbij veel inzicht.

Wat is er dan zo belangrijk?

Linkbuilding

Kwalitatieve externe links verzamelen

Linkbuilding is een belangrijke pilaar van zoekmachine optimalisatie (SEO). Elk domein van een website krijgt een autoriteitswaarde toegekend. Deze waarde wordt opgebouwd door het aantal kwalitatieve en relevante backlinks, ofwel links op externe websites. Deze zijn te vergelijken met een stem op de website. Hoe meer goede en relevante websites die naar de website verwijzen, des te belangrijker vindt Google de website.

Content

Relatieve Content

Content betreft de informatie die met de bezoeker gedeeld wordt, zoals teksten en afbeeldingen. Aan de hand van deze zaken begrijpt zowel de bezoeker als Google beter waar de website over gaat. Een tekst wordt geoptimaliseerd aan de hand van SEO copywriting, waardoor hij beter gelezen wordt door Google en daardoor hoger eindigt in de zoekresultaten van Google. Bovendien sporen SEO teksten de lezer aan tot het doen van een conversie.

Strategie

Nauwkeurige planning

SEO uitbesteden start met een sterke strategie. De juiste strategie is essentieel. Om gericht te kunnen werken, moet men weten op welke zoekwoorden de focus ligt. Ook is het voor SEO belangrijk te weten waar verbeterpunten voor je website liggen, zowel qua content, techniek als linkprofiel. Alleen op deze manier krijgen een plan van aanpak en een SEO doelstelling vorm

Techniek

Verbeteren van je Fundament

De techniek achter een website draagt bij aan een betere werking en gebruiksvriendelijkheid. Bovendien zorgt een een goede technische werking ervoor dat Google de website op de juiste manier kan lezen. Denk bij techniek aan zaken als de laadsnelheid, de responsiviteit voor mobiele gebruikers, het installeren van de juiste plug-ins en het schoonhouden van de code.

online marketing schagen

WIL JE JE ZOEKMACHINE 
OPTIMALISATIE
VERBETEREN?

frequently asked questions

Dit hangt vooral af van grootte de website en de verschillende revisierondes die we moeten doorlopen om tot een goed resultaat te komen.

Tijden lopen uiteen van ongeveer 2 á 3 werkdagen tot een aantal weken

Plan hier gratis je adviesgesprek.

Vraag hier je offerte aan.

Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.

Chat openen